BADATELSKÁ VÝUKA V DĚJEPISU

22.10.2024 08:07

V hodinách dějepisu často vytváříme nejrůznější projekty, věnujeme se výuce v terénu, jezdíme na exkurze… Tentokrát si žáci 9. třídy v rámci učiva o vzniku Československa zkusili výuku badatelskou. Jejich badatelským úkolem bylo odpovědět na otázku: Kdo jsem? Po rozdělení do skupin si vylosovali krabice plné nápověd a artefaktů. Ty  je měly dovést ke skutečné osobě žijící v době vzniku první republiky. Po zjištění jména a profese bylo potřeba vypátrat, kde se tato osoba nacházela 28. října 1918, co její profese obnášela, jaké změny související se vznikem republiky ji mohly ovlivnit. Deváťáci velice brzy pochopili, že to badatelé v oblasti historie nemají jednoduché a že jim v tomto případě ani umělá inteligence nepomůže. Zkrátka se musí zapojit vlastní mozek.

Více fotografií